Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Manowo
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
- Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
2. Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Pobierz:
1) Wniosek
2) Oświadczenie
Komórka organizacyjna
Samodzielne stanowisko pracy do spraw gospodarki komunalnej.
Osoba do kontaktu
Główny specjalista ds. gospodarki komunalnej, pokój nr 18, tel.: 94 318 32 21, e-mail: odpady@manowo.pl
Opłaty
Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości podlega opłacie skarbowej w wysokości 50,00 zł.
Opłata ta nie dotyczy przedsiębiorców, którzy z dniem wejścia w życie ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw tj. dnia 1 stycznia 2012 r. posiadali zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych (art. 14 ust. 2 ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie oraz niektórych innych ustaw).
Opłatę skarbową należy uiścić w momencie złożenia wniosku o wpis w kasie lub na konto Urzędu Gminy Manowo, 76-015 Manowo, ul. Szkolna 2.
Nr konta:
Pomorski Bank Spółdzielczy w Świdwinie, Oddział w Będzinie -
NR: 02 8581 1014 2005 2000 0116 0001.
Termin i sposób realizacji
7 dni od dnia otrzymania kompletnego wniosku;
Jeżeli organ prowadzący rejestr działalności regulowanej nie dokona wpisu w terminie 7 dni, a od dnia wpływu wniosku do tego organu upłynęło 14 dni, przedsiębiorca może rozpocząć działalność. Nie dotyczy to przypadku, gdy organ wezwał przedsiębiorcę do uzupełnienia wniosku o wpis nie później niż przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania. W takiej sytuacji termin, o którym mowa w zdaniu pierwszym, biegnie odpowiednio od dnia wpływu uzupełnienia wniosku o wpis.
Miejsce złożenia dokumentów
Sekretariat urzędu – pokój nr 2 w godzinach pracy urzędu.
Podstawa prawna
1) ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
2) ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw;
3) ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej;
4) ustawa z dnia 14 czerwca 19660 r. kodeks postępowania administracyjnego;
5) ustawa z dnia z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Wójta Gminy Manowo.
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.