Zezwolenie na wycinkę drzew i krzewów
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
- Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów w przypadku gdy wnioskodawca jest władającym nieruchomością - w formie podania lub druku wniosku opracowanego przez Urząd Gminy Manowo.
Do wniosku należy załączyć dokument potwierdzający tytuł prawny władania nieruchomością, oraz rysunek/mapkę określającą usytuowanie drzewa lub krzewu do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej nieruchomości.
Komórka organizacyjna
Samodzielne stanowisko pracy do spraw ochrony środowiska.
Osoba do kontaktu
Inspektor ds. ochrony środowiska, pokój nr 18, tel.: 94 318 32 21, e-mail: ochrona.srodowiska@manowo.pl
Opłaty
Zwolnione z opłaty skarbowej.
Termin i sposób realizacji
Do 30 dni. Jednak w przypadku zezwolenia na usunięcie drzew w obrębie pasa drogowego drogi publicznej, z wyłączeniem obcych gatunków topoli, zezwolenie wydaje się po uzgodnieniu z regionalnym dyrektorem ochrony środowiska.
Miejsce złożenia dokumentów
Sekretariat urzędu – pokój nr 2 w godzinach pracy urzędu.
Podstawa prawna
Art. 83 ust.1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o Ochronie przyrody (Dz. U. z 2020 r. poz.22 z późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Wójta Gminy Manowo.
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Dodatkowe informacje, uwagi
a) w przypadku posesji stanowiącej współwłasność wniosek musi być potwierdzony przez współwłaściciela;
b) podanie na wniosku numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt z wnioskodawcą może znacznie skrócić termin załatwienia sprawy;
c) w przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w sekretariacie Urzędu Gminy w Manowie.