Wymeldowanie z pobytu stałego lub miejsca pobytu czasowego
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1) Wypełniony Formularz "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego" (odrębny dla każdej osoby wymeldowującej się, również dla dziecka) – wniosek może także zostać wygenerowany przez urzędnika podczas dokonywania czynności wymeldowania.
2) Do wglądu;
• dowód osobisty lub paszport.
• W przypadku, gdy nie można dokonać wymeldowania osobiście czynności tej można dokonać przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie , o której mowa w art.33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. KPA (t.j.. DZ.U. z 2017 r., poz.1257), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
Załączniki do karty usług:
Formularz wymeldowania z miejsca pobytu stałego
Formularz wymeldowania z miejsca pobytu czasowego
Komórka organizacyjna
Samodzielne stanowisko pracy do spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych.
Osoby do kontaktu:
Inspektor do spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych, pok. nr 8C, tel. 94 318 31 47 e-mail: ewlu@manowo.pl
Godziny przyjęć klientów: pn.- pt. 7.15 - 15.00.
Opłaty
Nie podlega opłacie skarbowej.
Termin i sposób realizacji
Wymeldowanie następuje niezwłocznie.
Forma załatwienia sprawy
Zarejestrowanie wymeldowania w Rejestrze PESEL oraz Rejestrze Mieszkańców.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy Manowo - Ewidencja Ludności, parter pokój nr 8C.
Godziny przyjęć klientów: 7.15-15.00 ( pn.-pt.)
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności t.j. (Dz.U. z 2017 r. poz.657 ),
- Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 1827 ze zm.),
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.- kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. z 2017 r. poz. 1257),
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 wrzesnia 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017 r. poz.2411 z póź. zm),
- Ustawa z dnia 12 grudnia 2013 roku o cudzoziemcach ( Dz.U. z 2016 r., poz. 1990).
Tryb odwoławczy
Organem odwoławczym jest Wojewoda Zachodniopomorski w Szczecinie, za pośrednictwem Wójta Gminy Manowo w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Dodatkowe informacje, uwagi
Obywatel polski może dokonać wymeldowania z miejsca pobytu stałego :
- w formie pisemnej na formularzu w ogranie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu
- w formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do systemu teleinformatycznego organu gminy, o którym mowa w pkt 1, pod warunkiem otrzymania przez osobę urzędowego poświadczenia odbioru.
- Wymeldowania dokonuje się osobiście lub przez ustanowionego pełnomocnika. Za osoby niepełnoletnie lub ubezwłasnowolnione obowiązek wymeldowania dokonują rodzice lub opiekunowie prawni,
- Organ dokonując wymeldowania z pobytu stałego nie wydaje z urzędu zaświadczenia wymeldowania z pobytu stałego.
Informacja dotycząca wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub z miejsca pobytu czasowego
Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązana jest wymeldować się.
Wymeldowanie z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub z miejsca pobytu czasowego następuje w formie pisemnej w organie gminy na podstawie formularza „zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego” lub formularza „zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego”.
Wymeldowania się z miejsca pobytu stałego lub czasowego, a także zgłoszenia wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej oraz powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej można dokonać w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Wymagane dokumenty:
- Prawidłowo i czytelnie wypełniony formularz meldunkowy „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego” lub „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego”.
- Dowód osobisty lub paszport.
Uwagi :
- Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2017 poz.1257 j.t., .), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
- Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności
prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.