Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Gminy Manowo

Postępowanie administracyjne w sprawie zameldowania na pobyt stały lub czasowy

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

  •  Wniosek o zameldowanie na pobyt stały lub czasowy – Formularz zameldowania na pobyt stały lub czasowy.

Załączniki:

  • wypełniony formularz wniosku "Zgłoszenie pobytu stałego" - dostępny w Urzędzie
  • lub "Zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące" - dostępny w Urzędzie.

Do wglądu:

  •  dowód osobisty
  •  dokument dotyczący stanu prawnego lokalu mieszkalnego

- Dokument w pdfformularz zgłoszenia pobytu stałego,
- Dokument w pdfformularz zgłoszenia pobytu czasowego.


Komórka organizacyjna

Samodzielne stanowisko pracy do spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych.

Osoby do kontaktu:

Inspektor do spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych, pok. nr 8C, tel. 94 318 31 47 e-mail: ewlu@manowo.pl


Opłaty

Opłata skarbowa 10 ,- zł. z tytułu wydania decyzji administracyjnej w sprawie zameldowania 17 zł od złożenia dokumentu udzielenia pełnomocnictwa ( od pełnomocnictwa udzielonego osobie niebędącej najbliższą rodziną).


Termin i sposób realizacji

Do 60 dni.

Forma załatwienia sprawy:
Decyzja.


Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2017 r. poz. 657),
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z2017 r. poz. 1257).


Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego w Szczecinie za pośrednictwem Wójta Gminy Manowo w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.


Dodatkowe informacje, uwagi

1) W przypadku pobytu czasowego należy podać czasokres zameldowania.  
2) W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w sekretariacie.