Opłaty roczne z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu na gruntach stanowiących własność gminy
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
- wniosek o zmianę naliczenia opłaty rocznej (w związku z nabyciem lub zbyciem nieruchomości, w związku z nabyciem spadku),
- dokumenty przenoszące nabyte prawo: akt notarialny, postanowienie Sądu.
- dokumenty przenoszące nabyte prawo: akt notarialny, postanowienie Sądu.
Komórka organizacyjna
Samodzielne stanowisko pracy do spraw gospodarki gruntami i nieruchomościami.
Osoba do kontaktu
Główny specjalista ds. gospodarki gruntami i nieruchomościami - I piętro, pokój nr 17, tel. 94 318-32-70, email: grunty@manowo.pl
Główny specjalista ds. gospodarki gruntami i nieruchomościami - I piętro, pokój nr 17, tel. 94 318-32-70, email: grunty@manowo.pl
Opłaty
Od wniosków nie pobiera się opłaty skarbowej.
Termin i sposób realizacji
Termin załatwienia wniosku - w ciągu jednego miesiąca, w sprawach szczególnych w ciągu dwóch miesięcy.
Miejsce złożenia dokumentów
Sekretariat urzędu - pokój nr 2.
Podstawa prawna
Art. 77 do art. 81 oraz art. 87 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651).
Tryb odwoławczy
Od decyzji wydanej w sprawie aktualizacji opłat rocznych z tyt. trwałego zarządu przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy Manowo w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, a od aktualizacji opłat rocznych przysługuje odwołanie bezpośrednio do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie zgodnie z art.77 do art.81 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651).