Nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie (50-lecie)
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Zgłoszenie jubilatów, którzy przeżyli 50 lat w jednym związku małżeńskim celem wystąpienia z wnioskiem o nadanie „Medali za długoletnie pożycie małżeńskie”
Komórka organizacyjna
Urząd Stanu Cywilnego w Manowie.
Osoby do kontaktu
Edyta Nowak (Kierownik USC) – pok. nr 7 tel. 943183148 e-mail: e.nowak@manowo.pl
Opłaty
Nie podlega opłacie.
Termin i sposób realizacji
Procedura nadania medali trwa ok. 1 roku.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Stanu Cywilnego w Manowie, 76-015 Manowo ul. Szkolna 2, pok. nr 7.
Podstawa prawna
Art. 19 ustawy z dnia 16 października 1992 r. o orderach i odznaczeniach
Rozporządzenie Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 15 grudnia 2004r. w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach o nadanie orderów i odznaczeń oraz wzorów odpowiednich dokumentów
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Dodatkowe informacje, uwagi
Medal Za Długoletnie Pożycie Małżeńskie stanowi nagrodę dla osób, które przeżyły 50 lat w jednym związku małżeńskim.
Wniosek przedstawia się nie wcześniej niż w roku kalendarzowym, w którym osoby proponowane do odznaczenia obchodzić będą 50 rocznicę zawarcia związku małżeńskiego. Jeżeli rocznica ta przypada w styczniu lub lutym danego roku, wnioski można przedstawiać począwszy od dnia 1 listopada roku poprzedzającego.
Rola urzędu stanu cywilnego w tym zakresie polega na sporządzeniu projektu wniosku, następnie po uprzednim ustaleniu aktualnej sytuacji prawnej małżeństwa, przesłaniu projektu wniosku do Wojewody Zachodniopomorskiego, jako organu wnioskującego do Prezydenta RP o nadanie odznaczenia za długoletnie pożycie małżeńskie.
Termin ceremonii wręczenia odznaczeń Jubilatom przez Wójta Gminy Manowo jest uzależniony od przekazania odznaczeń do tut. Urzędu przez Prezydenta RP a następnie Wojewodę Zachodniopomorskiego.