Wydanie zaświadczenia stwierdzającego możność prawną do zawarcia małżeństwa za granicą
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zaświadczenia stwierdzającego możność prawną określoną prawem polskim do zawarcia związku małżeńskiego za granicą.
- dokument potwierdzający stan cywilny przyszłego małżonka,
- ważny dowód osobisty – do wglądu,
- dowód zapłaty opłaty skarbowej.
Komórka organizacyjna
Urząd Stanu Cywilnego w Manowie.
Osoby do kontaktu
Edyta Nowak (Kierownik USC) – pok. nr 7 tel. 943183148, e-mail: e.nowak@manowo.pl
Opłaty
38 zł – opłata skarbowaza wydanie zaświadczenia
Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Manowo -
Termin i sposób realizacji
Bez zbędnej zwłoki.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Stanu Cywilnego w Manowie, 76-015 Manowo, ul. Szkolna 2, pok. nr 7.
Podstawa prawna
1. Art. 83, art. 145.1. pkt.4 Prawo o aktach stanu cywilnego.
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
3. Ustawa z dnia 13 lutego 1984 r. o funkcjach konsulów Rzeczypospolitej Polskiej.
Tryb odwoławczy
Do Sądu Rejonowego właściwego ze względu na siedzibę urzędu stanu cywilnego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia odmowy wydania zaświadczenia.
Dodatkowe informacje, uwagi
1. Zaświadczenie o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą wydaje kierownik wybranego urzędu stanu cywilnego.
2. Ze względu na to, że osoba, która ubiega się o wydanie zaświadczenia składa zapewnienie o braku przeszkód do zawarcia związku małżeńskiego konieczne jest jej stawiennictwo osobiste.
3. Osoba uprawniona może upoważnić inną osobę jedynie do odebrania zaświadczenia.
Wydanie zaświadczenia przez konsula:
Osoba zainteresowana musi osobiście udać się do konsula i przedłożyć w/w dokumenty oraz odpis aktu urodzenia, a jeżeli pozostawał uprzednio w związku małżeńskim – odpis aktu małżeństwa z adnotacją o jego ustaniu, unieważnieniu albo stwierdzeniu jego nieistnienia albo odpis aktu małżeństwa z dokumentem potwierdzającym jego ustanie lub unieważnienie albo potwierdzającym stwierdzenie nieistnienia małżeństwa.
Termin ważności zaświadczenia:
Zaświadczenie traci moc po upływie sześciu miesięcy od dnia jego wydania.