Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej trwającej dłużej niż 6 miesięcy
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
- Wniosek "Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej trwającego dłużej niż 6 miesięcy " - (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka) – wniosek może także zostać wygenerowany przez urzędnika podczas dokonania czynności wymeldowania
- Do wglądu:
- dowód osobisty lub paszport
Komórka organizacyjna
Samodzielne stanowisko pracy do spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych.
Osoby do kontaktu:
Inspektor do spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych, pok. nr 8C, tel. 94 318 31 47 e-mail: ewlu@manowo.pl
Godziny przyjęć klientów: pn.- pt. 7.15 - 15.00.
Opłaty
Termin i sposób realizacji
Wymeldowanie następuje niezwłocznie.
Forma załatwienia sprawy:
Zarejestrowanie zgłoszenia powrotu wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej w Rejestrze PESEL oraz w Rejestrze Mieszkańców.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy Manowo - Ewidencja Ludności, parter pokój nr 8C.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U.2017 r. poz.657).
Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (Dz.U.2016,poz. 1827 ze zm.).
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.- kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. z 2017, poz. 1257).
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017 r. poz. 2411 ).
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Dodatkowe informacje, uwagi
Zgłoszenie powrotu należy dokonać osobiście lub przez pełnomocnika. Za osoby niepełnoletnie lub ubezwłasnowolnione, obowiązku wymeldowania dokonują rodzice lub opiekunowie prawni.